REFLEKTYVAUS MOKYMO(SI) PRINCIPŲ ĮGYVENDINIMAS MOKYKLOJE
Seminaras Nr. 1 „Kas, kam, kaip ir KODĖL?“
Tikslai ir uždaviniai:
– Susipažinti su ugdymosi proceso kasdieninės ir etapinės refleksijos svarba ir nauda.
– Išgryninti ugdymosi proceso kasdienės ir etapinės refleksijos tipus.
– Susipažinti su refleksijos metodais.
– Diferencijuoto/ individualizuoto mokymo(si) proceso kūrimo, remiantis refleksijų duomenimis, atvejo analizė.
Plėtojamos kompetencijos:
– Refleksyviojo mokymosi kompetencija.
– Patirtinio mokymosi kompetencija.
– Žmogiškųjų resursų valdymo kompetencija.
– Mokytojo didaktinė kompetecija.
Trukmė: 6 akad. val.
Savarankiška užduotis „Refleksijos klausimynų kūrimas ir naudojimas praktiškai“
Tikslai ir uždaviniai:
Diferencijuoti namų darbai pasirinktinai (III lygiai):
– Bazinis
– Pažengusių
– Aukščiausias
Plėtojamos kompetencijos:
– Patirtinio mokymosi kompetencija.
– Asmeninė savęs pažinimo kompetencija.
– Žmogiškųjų resursų valdymo kompetencija.
Trukmė 6 akad. val.
Seminaras Nr. 2 „Refleksijos ir jos svarbos išgyvenimas: ko ir kaip paklausti?“
Tikslai ir uždaviniai:
– Supažindinti dalyvius su refleksijos svarba asmeniškai ją patiriant;
– Praktiškai išgyventi D. A. Kolbo patirtinio mokymosi ratą;
– Išbandyti įvairių refleksijos formų organizavimo strategijas;
– Kurti prasmingus klausimynus;
– Išmokti refleksijos duomenų grupavimo ir reikšmių priskyrimo metodologijas.
Plėtojamos kompetencijos:
– Patirtinio mokymosi kompetencija;
– Asmeninė savęs pažinimo kompetencija;
– Mokėjimo mokytis kompetencija;
– Socialinė kompetencija;
– Komunikavimo kompetencija;
– Mokytojo didaktinė kompetencija.
Trukmė – 6 akad. val.
Savarankiška užduotis „Mokinių refleksijų duomenų grupavimas ir reikšmių priskyrimas“
Tikslai ir uždaviniai:
Diferencijuoti namų darbai pasirinktinai (III lygiai):
– Bazinis
– Pažengusių
– Aukščiausias
Plėtojamos kompetencijos:
– Duomenų analizavimo ir apdorojimo kompetencija
Trukmė – 4 akad. val.
Seminaras Nr. 3 „Darbas su releksijų duomenimis: problemų identifikavimas ir strategijų išgryninimas“
Tikslai ir uždaviniai:
– Supažindinti dalyvius su duomenų analizės bazinėmis sąvokomis.
– Praktiškai išbandyti duomenų analizavimo strategijas su savo mokinių refleksijų duomenimis.
– Aptarti problemų identifikavimo algoritmus.
– Galimų problemų sprendimų strategijų išgryninimas.
Plėtojamos kompetencijos:
– Patirtinio mokymosi kompetencija.
– Asmeninė savęs pažinimo kompetencija.
– Mokėjimo mokytis kompetencija
– Socialinė kompetencija
– Komunikavimo kompetencija
– Duomenų analizavimo ir apdorojimo kompetencija
– Mokytojo didaktinė kompetencija
Trukmė – 6 akad. val.
Savarankiška užduotis „Reflektyvaus mokymo(si) proceso įgyvendinimo sėkmių ir nesėkmių fiksavimas“
Tikslai ir uždaviniai:
Diferencijuoti namų darbai pasirinktinai (III lygiai):
– Bazinis
– Pažengusių
– Aukščiausias
Plėtojamos kompetencijos:
– Patirtinio mokymosi kompetencija.
– Asmeninė savęs pažinimo kompetencija.
– Žmogiškųjų resursų valdymo kompetencija.
– Duomenų analizavimo ir apdorojimo kompetencija
Trukmė – 6 akad. val.
Seminaras Nr. 4 „Duomenimis grįstų pokyčių inicijavimas ir įgyvendinimas klasės/ mokyklos lygmenyje“
Tikslai ir uždaviniai:
– Dalyvių supažindinimas su pokyčių vadybos pagrindais.
– Pasidalinimas asmeniniais iššūkiais ir grupinio grįžtamojo ryšio metodologija.
– Iššūkių valdymo algoritmas siekiant geresnių pasiekimų.
– Efektyvaus klasės valdymo strategijos.
– Skirtingų ugdymo(si) proceso diferencijavimo/ individualizavimo strategijų pristatymas.
Plėtojamos kompetencijos:
– Duomenų analizavimo ir apdorojimo kompetencija.
– Mokymosi proceso diferencijavimo ir individualizavimo planavimo kompetencija.
Trukmė – 6 akad. val.
– Programa yra diferencijuota pagal kiekvieno dalyvio pasiruošimą ir motyvaciją. Lektoriai gali keistis, todėl bus įvardinti prieš seminarus.
– Tik įgyvendinus VISĄ programą dalyviui yra suteikiamas programos baigimo pažymėjimas.
– Reflectus komanda pasilieka teisę išbraukti dalyvį iš sąrašo, jeigu jis nėra aktyviai įsitraukęs (nedalyvauja seminaruose ir neatlieka savarankiškų užduočių).
– Didžiausias dalyvių skaičius viename sraute – 32 žmonių.
– Mokymų programos trukmė ~4 – 6 mėn.
– Programa akredituojama bendradarbiaujant su vietiniais švietimo centrais, kurie nustato pažymėjimų kainą (~1-2 eur/žmogui).